Általános szerződési és felhasználási feltételek
Ezeket a feltételeket Magyarország és az Európai Unió jogszabályai szabályozzák.
- A webáruház üzemeltetője:
A https://www.webdivat.hu/ internet címen elérhető webáruházat a
Skipta Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Skipta Hungary Kft
Cégjegyzékszám: 01-09-407984
Adószám: 32126251-2-41
Székhely: 1037 Budapest Nagymihályi u 1-9
Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: Erste Bank Nyrt.
Pénzforgalmi jelzőszám: 10300002-13414388-00014908
Szolgáltató kereskedelmi tevékenységét nyilvántartásba vette:
- Ügyfélszolgálat
Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak Szolgáltató felé
Ügyfélszolgálatához:
2.2 Telefonon:
.
2.3. E-mail-ben
E-mail cím: webdivat2021@gmail.com
Üzenet: a webhely „Kapcsolat” menü pontja alatt elérhető üzenetküldési lehetőség.
Az ilyen úton érkező e-mail-re a Szolgáltató az érkezéstől számított 2 munkanapon belül válaszol.
- A magyar jog kikötése
3.1. A fent meghatározott internetcímen elérhető webhelyet (a továbbiakban:
webhely) üzemeltető Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a
Szolgáltatás Magyarországra irányul. A szolgáltatás nyújtására,
Szolgáltatóra, valamint a Felhasználókra e szerződés keretein belül a magyar
jog alkalmazandó, különös tekintettel a
– AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302
RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő
Állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő
Indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés
Egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)
2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
– Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban:
Ptk.),
– a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényre,
– a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre,
– a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre,
– a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
szóló 2008. évi XLVIII. törvényre,
– az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. törvényre,
– és a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletre.
3.2. Jelen általános szerződési és felhasználói feltételekben (a továbbiakban:
Szerződési feltételek vagy ÁSZF) említett időpontok, időintervallum
Megjelölések a közép európai idő szerint értendők.
3.3. A jelen szerződési feltételekben említett munkanapok, munkaszüneti- és
Ünnepnapok alatt a magyar munkanapokat, munkaszüneti- és
Ünnepnapokat kell érteni.
- Általános szerződési és felhasználói feltételek hatálya és alanyai
4.1. Jelen szerződési feltételek a webhelyen elérhető szolgáltatásokra, a webhely
felhasználására, a webhelyen működő webáruházban megrendelhető
termékek adásvételére vonatkoznak.
4.2. A szerződés felei:
4.2.1. A fent azonosított Szolgáltató, mint a webhely üzemeltetője és a termékek
eladója.
4.2.2. Felhasználó, mint a webáruházból terméket megrendelő vásárló, valamint
a webhely weboldalait meglátogató személy. Felhasználó lehet minden
jogképes természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem
rendelkező gazdálkodó szervezet, ideértve a külföldi jogalanyokat is,
amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és
magára nézve kötelezőnek ismeri el. A jelen szerződési feltételek
keretében kötendő szerződést cselekvőképtelen személy, vagy
korlátozottan cselekvőképes személy a Ptk. szabályai szerint kötheti meg.
4.3. A szerződési feltételek a webhelyen történő elhelyezéstől hatályos, és
határozatlan időre szól.
- A távollévők közötti, elektronikus úton kötött szerződésre vonatkozó
általános tájékoztatás
5.1. A webáruházban megrendelhető termékek lényeges tulajdonságairól
Felhasználó a megrendelést megelőzően a webáruház termékek
tulajdonságait leíró oldalain tájékozódhat.
5.2. A szerződéskötés nyelve magyar.
5.3. A webhelyen leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett
jognyilatkozatnak minősülnek.
5.4. Szolgáltató a megrendelés megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül
köteles visszaigazolni. Ha a visszaigazolás nem érkezik meg Felhasználóhoz
48 órán belül, akkor Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
5.5. A megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt
Szolgáltató nem iktatja, és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.
5.6. Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát, így az nem áll
rendelkezésre nála.
5.7. Felhasználó a megrendelés elküldése előtt a megrendelés lépései során
tájékoztatást kap az aktuális fuvarozási díjakról és esetleges fuvarozási
korlátozásokról, valamint a lehetséges fizetési módokról.
5.8. A szerződési feltételeket és a jogszerű tájékoztatáshoz szükséges
dokumentumokat Felhasználó a megrendelésének e-mail útján történő
visszaigazolásához csatolt dokumentumként megkapja, a megrendelésének
beérkezésekor aktuális tartalommal.
- Regisztráció
6.1. A regisztráció ingyenes.
6.2. A regisztrációt Felhasználó a webhely fiókóm ikonra kattintással,
majd a megjelenő „REGISZTRÁCIÓ” felirat alatti adatlap kitöltését
követően, a jelen szerződési feltételek elfogadásával és az adatkezelési
nyilatkozat bejelölésével, végül a „REGISZTRÁCIÓ” feliratú gombra
kattintással hajthatja végre.
A megrendelés során is van lehetőség egyúttal regisztrálni, a „Fiók
létrehozása” felirat melletti nyilatkozat bejelölésével.
6.3. Az érvényes regisztrációhoz Felhasználónak valós adatokat és
elérhetőségeket kell megadnia. Amennyiben megállapítást nyer, hogy
valótlan adatokkal történt a regisztráció, Szolgáltató jogosult azt törölni.
Utóbbi esetben Szolgáltatót nem terheli felelősség az esetleges
következmények miatt.
6.4. Szolgáltató az érvényes regisztrációt is törölheti a következményekért való
felelőssége nélkül, amennyiben a törölt Felhasználó rosszhiszeműen
használta fel a webhelyet, vagy más módon megszegte a jelen szerződési
feltételeket.
6.5. A regisztráció fenti okokból történő, Szolgáltató általi törlése a mindkét Fél
által már teljesített megrendeléseket nem érinti. Ugyanilyen okból történő
törlés esetén, amennyiben Szolgáltató még nem kezdte meg a teljesítést
akkor egyoldalúan eldöntheti, hogy teljesíti-e azt, feltéve, hogy a törlés oka
ezt nem akadályozza. Amennyiben nem teljesíti a megrendelést és
Felhasználó már fizetett, Szolgáltató visszafizeti a Felhasználó által fizetett
összeget. Ha a Felhasználó törlés okát jelentő magatartása kárt okozott
Szolgáltatónak, utóbbi jogosult visszatartani a kár összegét a visszafizetés
összegéből.
6.6. Felhasználó a regisztrációjának törlését bármikor kezdeményezheti a
Szolgáltatónak küldött e-mail üzenettel, melyet Szolgáltató késedelem nélkül
– de legfeljebb 10 napon belül – végrehajt.
6.7. A regisztráció törlését teheti szükségessé Felhasználó – regisztráció céljából
kezelt – személyes adatainak törlését eredményező, vagy ilyen célú
felhasználását megtiltó összes adatkezeléssel kapcsolatos kérelme. Ezekről
Felhasználó bővebben az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
6.8. A regisztráció Felhasználó fentiek szerinti kérelmeire történő törlése nem
érinti az általa korábban érvényesen leadott megrendelések teljesítését.
- A vételár meghatározása
7.1. A termékek aktuális árairól a webáruház termékek tulajdonságait bemutató
oldalain tájékozódhat Felhasználó.
7.2. A termékeknél feltüntetett vételárak bruttó fogyasztói árak, tehát minden
terméknél a fizetendő vételár adóval megnövelt teljes összege látható.
7.3. A vételár mindig forintban (HUF) értendő.
7.4. Az árak a szállítási költséget nem tartalmazzák.
7.5. Szolgáltató csomagolási költséget nem számít fel.
7.6. A megrendelések visszaigazolásában mindig a ténylegesen fizetendő
fogyasztói ár és az esetleges egyéb költségek is teljes, fizetendő összegükben
szerepelnek.
7.7. A webáruház weboldalain látható termékek árai változtatásának jogát
Szolgáltató fenntartja. Az árváltozás a már megrendelt termékek árát nem
befolyásolja.
7.8. Amennyiben hibás ár szerepel a webáruházban, vagy a megrendelés
visszajelzésben – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves árra – akkor
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni. Szolgáltató a
hibás áron történt megrendelést követően felajánlja a Felhasználó számára a termék valós áron
történő értékesítését. Amennyiben Felhasználó ezt nem fogadja el, jogosult elállni a
megrendelésétől.
- A megrendelés leadásának módja és lépései, a szerződés létrejötte
8.1. A termék kiválasztása
8.1.1. Felhasználó a webáruház termékek adatait tartalmazó oldalain ismerheti
meg a termékek lényeges tulajdonságait.
8.1.2. A Felhasználónak a megrendelni kívánt termék adatlapján lehetősége van a
termék típusának, színének, méretének kiválasztására. Ezt követően
megrendelni kívánt termék adatlapján található „KOSÁRBA TESZEM”
feliratú gombra kattintással virtuális kosárba helyezheti a terméket a
Felhasználó.
8.1.3. Amennyiben Felhasználó több terméket kíván megrendelni, a fentiek
szerint eljárva több terméket helyezhet a kosárba.
8.1.4. Ha a megrendelés előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel,
Szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll Felhasználó rendelkezésére
(elérhetőségek: fentebb az „Ügyfélszolgálat” cím alatt).
8.2. A megrendelés leadása és visszaigazolása, a szerződés létrejötte
8.2.1. Felhasználó a megrendelését online, a webáruházban adhatja le, az
alábbiak szerint.
8.2.2. A megrendelés leadásának nem feltétele a regisztráció.
8.2.3. Felhasználó a termékek kiválasztása és kosárba helyezése után a weboldal
fejlécén található bevásárlótáskát ábrázoló gombra kattintással
megtekintheti a kosár tartalmát.
8.2.4. A kosár tartalmát mutató oldalon Felhasználónak lehetősége van a
kiválasztott termékek darabszámát jelölő szám átírásával a kívánt
darabszámon módosítani, illetve az „X”-et ábrázoló ikonra kattintással a kosárból ki is veheti az adatott terméket. Ugyanezen oldalon a szállítási
mód is megjelölhető, ahol feltüntetésre kerül a szállítási költség is. A
szállítási mód kiválasztása a későbbi, „Szállítási mód kiválasztása!”
menüpont alatt is kiválasztható.
8.2.5. Ezt követően a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintással a név,
számlázási, illetve szállítási cím, e-mail cím, telefonszám megadása
szükséges.
8.2.6. Ezt követően a „Fizetési mód kiválasztása!” feliratú gombra kattintva a
Felhasználó ki tudja választani a fizetési módot.
8.2.7. A „Kosarad” felirat alatti összesítő oldalon látható a teljes megrendelés
összesített fogyasztói ára, valamint a fizetendő szállítási vagy esetleges
egyéb költségek bruttó összege; tehát a Felhasználó által fizetendő összes
költség.
8.2.8. Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését
megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított
eszközök:
8.2.9.1. A hiányos vagy nyilvánvalóan hibás adatok bevitelekor a
megrendelés folyamatában figyelmeztető üzenet jelenik meg.
8.2.10.2. A regisztrált Felhasználó a személyes adatait a megrendelés
folyamatában a megrendelésre vonatkozóan módosíthatja. A
regisztrációs adatait a webhelyre belépést követően profil
személyes profiljának oldalán van lehetősége módosítani.
8.2.10.3. A kosár tartalma, megrendelés adatai, paraméterei bármikor
ellenőrizhetők, változtathatók, vagy akár törölhetők a megrendelés
elküldéséig, a megrendelés folyamatában fentiek szerint megjelenő
oldalakon visszalépéssel és az adatok módosításával, újabb
bevitelével az ÁSZF jelen fejezetének eddigi pontjaiban írtak
szerint. Visszalépésre a böngésző visszalépés gombjára kattintással,
illetve a webáruház megrendelés lépéseit mutató oldalainak tetején
látható folyamatábrán megnevezett megrendelési fázisokra
kattintva van lehetőség.
8.2.11. Felhasználó a megrendelés fenti adatainak ellenőrzését és az esetleges
adatbeviteli hibák javítását követően, a jelen ÁSZF elfogadására
vonatkozó nyilatkozat bejelölésével és a „MEGRENDELÉS LEADÁSA”
feliratú gombra kattintással adhatja le érvényesen megrendelését.
8.2.12. Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően azt automatikus e-mail
útján haladéktalanul visszaigazolja Felhasználónak, az általa on-line
megrendelése során megadott e-mail címére. A visszaigazolás tartalmazza
a Felhasználó által fizetendő teljes összeget. Amennyiben e visszaigazolás
a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a
Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati
kötöttség alól. A visszaigazolás akkor tekintendő a Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik (tehát az e-mail
fiókjába történő beérkezéssel). A megrendelés itt írt visszaigazolásával
még nem jön létre a termék megvásárlására vonatkozó szerződés, ez a
visszaigazolás Szolgáltató részéről még nem számít a megrendelés
elfogadásának.
8.2.13. Felhasználónak az „EGYEDI MINTÁK” menüpont alatt lehetősége van az
„ONLINE PÓLÓSZERKESZTŐ” felirat alatti „TOVÁBB A
SZERKESZTŐBE” gombra kattintva egyedi, Felhasználó által tervezett
mintázatú termék megrendelésére. A termék, illetve szín, ruházati termék
esetén annak méretének kiválasztása válik lehetővé, majd a felületen
elérhető szerkesztő segítségével megszerkesztett termék elkészítését
követően a „KOSÁRBA” feliratú gombra kattintással virtuális kosárba
helyezheti a terméket a Felhasználó. Ezt követően a bevásárlókocsit
ábrázoló ikonra kattintással megjeleníthető a virtuális kosár tartalma, ahol
a „FIZETÉSHEZ” feliratú gombra, majd az előugró szerzői joggal
kapcsolatos nyilatkozat melletti jelölőnégyzet bejelölését követően
„TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” feliratú gombra kattintással, majd a
korábbi, fentebb felsorolt, megrendelésre vonatkozó pontok szerint eljárva
adhatja le a Felhasználó egyedi megrendelését.
8.2.14. Felhasználónak az „EGYEDI PÓLÓ” menüpont alatt az „ÍRÁSOS
MEGRENDELÉS” felirat alatti „TOVÁBB A MEGRENDELÉSHEZ”
gombra kattintva lehetősége van továbbá megrendelni a terméken
szereplő minta Szolgáltató általi, de Felhasználó elképzelése szerinti
megtervezését és az így elkészült mintával ellátott terméket. Az „Egyedi
megrendelés” alatti név, e-mail cím, telefonszám mezők kitöltését,
valamint a „Megrendelés” felirat alatti mezőbe a termék típusának,
színének, méretének, és az egyedi termékre vonatkozó igény leírását,
minta feltöltését, valamint az átvételi mód megjelölését, szállítási cím
kitöltését követően „Megrendelés elküldése” feliratú gombra kattintva
adhatja le a Felhasználó megrendelését.
8.2.15. A megrendelések feldolgozása minden munkanapon a közép európai idő
szerint 10.00 órától 20.00 óráig történik. Amennyiben a megrendelés a
fenti időintervallumon kívül érkezik Szolgáltatóhoz, azt a beérkezést
követő első feldolgozási időszak kezdetén – előre fizetés esetén a
fizetendő összeg Szolgáltató bankszámlájára érkezésének időpontját
követő első feldolgozási időszak kezdetén – kell Szolgáltatóhoz
érkezettnek tekinteni és attól az időponttól számított 24 órán belül kerül
feldolgozásra.
8.2.16. A megrendelés feldolgozása megkezdését követően Szolgáltató –
megrendelés elfogadása esetén – e-mail útján tájékoztatja Felhasználót a
megrendelés elfogadásáról. A termék megvásárlására vonatkozó
szerződés a Szolgáltató erről szóló e-mail üzenetének Felhasználóhoz
történő megérkezésével jön létre.
8.2.17. Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét a megrendelés beérkezésére
vonatkozó visszaigazolás és a megrendelés elfogadására vonatkozó
visszaigazolás tartalmának ellenőrzésére. Ha bármelyik visszaigazolás
tartalma a megrendelés tartalmától eltér, és az eltérést a megrendelő
Felhasználó a visszaigazolás kézhezvételét követő 24 órán belül nem kifogásolja, illetve, ha a visszaigazolás kézhezvételét követően fizetést
teljesít, akkor a szerződésre a visszaigazolás tartalma az irányadó. Az
eltérő tartalmú visszaigazolás Szolgáltató felé történő jelzését követően
Szolgáltató a jelzést megvizsgálja, indokolt esetben korrigálja a
megrendelést.
8.3. A regisztráció Felhasználó megrendelését követő kérelmére történő törlése
nem érinti az általa korábban érvényesen leadott megrendelések teljesítését.
8.4. Ha Felhasználó a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését
kéri, vagy azok ilyen célú felhasználása ellen tiltakozik, abban az esetben
Szolgáltató nyilatkoztatja a megrendeléstől való elállási szándékáról.
- A megrendelés utólagos korrigálása
9.1. Amennyiben Felhasználó változtatni szeretne a már leadott megrendelésén,
vagy helytelen adatokat adott meg, azt mielőbb jeleznie kell az
ügyfélszolgálati elérhetőségeken. Fontos, hogy ezt haladéktalanul tegye meg,
hogy a teljesítés megkezdése előtt Szolgáltató korrigálhassa a megrendelést.
9.2. A megrendelés korrigálása esetén Szolgáltató a megrendelésről új
visszaigazolást küld a módosított tartalommal, melynek értelmében a
módosításnak megfelelően jön létre, illetve – a már korábban elfogadott
hibás megrendelés esetén – módosul a vásárlásra vonatkozó szerződés.
- Fizetési feltételek
10.1. Lehetséges fizetési módok:
10.1.1. Banki átutalással történő előre fizetés:
A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó kiválaszthatja ezt a
fizetési módot. Az átutalás teljesítéséhez szükséges adatokat a megrendelés beérkezését visszaigazoló e-mail tartalmazza.
10.1.2. Online bankkártyás előre fizetés:
A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott,
online fizetési szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetés.
Az online bankkártyás fizetési szolgáltatást a SimplePay biztosítja. A
szolgáltatás használata során Felhasználó bankkártyával fizethet.
A bankkártyával történő fizetés során a fizetéshez használt bankkártya
adatait Felhasználó közvetlenül és kizárólag az OTP Mobil Szolgáltató
Kft., 1093 Budapest, Közraktár u. 30-32. (SimplePay) részére adja meg,
mivel a fizetés folyamatában átirányításra kerül a SimplePay oldalára. A
SimplePay nem osztja meg a bankkártya adatokat Szolgáltatóval.
Az online fizetés további feltételeiről a fizetési szolgáltató szerződési
feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a kifizetést
megelőzően a fizetési szolgáltató felületén, ahová a megrendelés
folyamatában átirányításra kerül.
10.2. Amennyiben Szolgáltató a már kifizetett megrendelést a saját érdekkörében
felmerült oknál fogva mégsem tudja teljesíteni, az akadály felmerülésétől
számított 8 napon belül a Felhasználó részére a teljes vételárat és a szállítási
díjat visszatéríti.
- Teljesítési határidő és szállítási feltételek
11.1. Teljesítési és szállítási határidő
11.1.1. A megrendelt terméket Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő határidőn belül szállíttatja ki a Felhasználó
által a megrendelés során megadott szállítási címre.
11.1.2. A megrendelés beérkezésének napját követő 2-10 munkanapon belül
kerül átadásra a fuvarozónak, aki belföldre 1 munkanapon belül kézbesíti
azt.
11.1.3. Amennyiben Szolgáltató nem tudja teljesíteni a fentiek szerinti határidőn
belül a megrendelést, akkor a teljesítési akadály beállásáról annak
felmerülését követően haladéktalanul értesíti Felhasználót.
11.1.4. A termékek kézbesítése munkanapokon történik 08.00 és 17.00 óra
közötti időszakban. A termék szállítási határidejét a visszaigazoló e-mail
tartalmazza. A szállítás időpontjáról a Szolgáltató e-mailben vagy
telefonon tájékoztatja a Felhasználót, további kérdés felmerülése esetén a
Felhasználónak lehetősége van egyeztetni a Szolgáltatóval a visszaigazoló
e-mailben található telefonszámon.
11.2. Fuvarozó:
11.2.1. GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai
Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Cégjegyzékszám: 13-09-111755
Adószám: 12369410-2-44
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Postacím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Telefon: +36 29 886 670
Fax: +36 29 886 610
E-mail: info@gls-hungary.com
Webhely: https://gls-group.eu/HU/hu/home
Fuvarozó belföldi cím esetén a feladástól számított 2 munkanapon belül,
külföldi cím esetén célországtól függően, feladástól számított 1-7
munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket Felhasználó részére.
A szállítással kapcsolatos további információkat a GLS General Logistics
Systems Hungary Kft. honlapján elérhető „Általános üzleti feltételek”
dokumentum tartalmazza (https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzletifeltetelek).
11.4. A termék átvétele
11.4.1. Amennyiben Felhasználó az általa megrendelt terméket indok nélkül nem veszi át a szállítás időpontjában – ideértve azt is, mikor Felhasználó a Fuvarozó kézbesítésre irányuló többszöri kísérlete ellenére sem elérhető,
így meghiúsul a kézbesítés
Ez esetben, amennyiben Szolgáltatóhoz
visszaérkezik a termék és Felhasználó előre fizette a megrendelt termék
vételárát, a vételárat a Szolgáltató – a tranzakció költségének levonását
követően – visszatéríti viszont figyelembe kell venni, hogy abban az esetben, ha a megrendelő egyedi grafikát kér az adott termékre abban az esetben a díjat nem ál módunkban visszatériteni. Az át nem vett termék útán visszaszálítási díj terheli a szolgáltatót a futárcéggel szemben melyet minden esetben a megrendelő felé továbbérvényesit. Az újbóli kiszálítást csak e-mail formában küldött levélben fogadjuk el! A szállítás díja nem számít bele a vételárba, az
ilyen esetben – mely eset nem minősül az elállási jog gyakorlásának –
nem kerül visszafizetésre.
11.4.2. A megrendelt termék(ek) mennyiségét, épségét és szükséges
dokumentumok (számla) meglétét még a kézbesítés helyén és idején, az
átvételkor ellenőrzi a Felhasználó, az esetleges kárt, hiányt, egyéb eltérést
még akkor jelzi Fuvarozó felé. Amennyiben a Felhasználó kézbesítéskor
bármilyen sérülést, eltérést tapasztal a kézbesített terméken, Fuvarozó a
Felhasználó kérésére köteles tételesen átadni az árut és erről, valamint a
terméken tapasztalt eltérésekről, sérülésekről a helyszínen jegyzőkönyvet
felvenni. A szállítás közben a termékben keletkezett károkért elsősorban a
Fuvarozót terheli a felelősség, ugyanakkor a Felhasználó felé a termék
Felhasználó részére történő átadásának időpontjáig Szolgáltató viseli az
ezzel kapcsolatos kockázatot. Az átvételkor elvégzendő ellenőrzés
Felhasználó általi elmulasztása ugyanakkor nem befolyásolja Felhasználó
szavatossági jogait és az indokolás nélküli elállási jogát sem, azokat a 12.
pontban írtak szerint ez esetben is ugyanúgy gyakorolhatja.
11.4.3. A Szolgáltató biztosítja a Szolgáltatónál történő személyes átvétel
lehetőségét a 1146. Budapest, Istvánmezei út 6. szám alatt
hétfőtől-péntekig 10.00-től 20.00-ig.
Szomaton 10-től 17-ig
- Hibás teljesítés, szavatosság, jótállás, elállási/felmondási jog
12.1. Hibás teljesítés
12.1.1. Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi
követelményeknek.
12.1.2. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
12.1.3. Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog
természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a
gyakorlatban azt jelenti, hogy három hónapon belül felismert hiba esetén a
bizonyítás terhe a Szolgáltatót terheli.
12.2. Kellékszavatosság
12.2.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
12.2.2. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a
Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel
járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat.
12.2.3. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
12.2.4. Fogyasztónak minősülő Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. (Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a
hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem
nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a
jogosult felelős.) Ugyanakkor Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét,
hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez
a határidő egy év.
12.2.5. Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén a teljesítéstől
számított három hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől
számított három hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
12.3. Termékszavatosság
12.3.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó –
választása szerint – a fentebb írt kellékszavatossági jogát, vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
12.3.2. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
12.3.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó
által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
12.3.4. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
12.3.5. Felhasználó termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával
vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell
bizonyítania.
12.3.6. A gyártó illetve a Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak illetve a Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
12.3.7. Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
12.4. Jótállás
12.4.1. Kötelező jótállás
Szolgáltató nem forgalmaz jogszabály által elrendelt kötelező jótállás alá
eső terméket.
12.4.2. Önkéntes jótállás
12.4.2.1. A Szolgáltató 3 hónapos önkéntes jótállást vállal az általa
gyártott termékekre.
12.4.2.2. A 3 hónapos önkéntes jótállás időtartama alatt a vásárolt termék
meghibásodik, a Felhasználó ugyanazokat az igényeket
érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben, amelyeket a
kellékszavatosság esetében. Így lehetősége van – a fentebb
„Kellékszavatosság” alcím alatt írt sorrend szerint – kijavítást,
kicserélést vagy árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.
12.4.2.3. Amennyiben egy megvásárolt termékre van jótállás, akkor a
szavatossági jogok és a jótállásból eredő jogosultságok
párhuzamosan érvényesíthetők.
12.4.2.4. Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
12.4.2.5. Kifejezett írásbeli kötelezettségvállalás hiányában Szolgáltató nem garantálja, hogy az áru bármely, a Felhasználó által elérni kívánt speciális célra alkalmas. Szolgáltatónak jogában áll a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgálni. Abban az esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség a Felhasználót terheli. Nem terjed ki Szolgáltató jótállási kötelezettsége azon meghibásodásokra, amelyek:
– a nem rendeltetésszerű használatból,
– az előírt karbantartás elmulasztásából,
– rongálásból keletkeztek.
12.4.2.6. Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és a termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
12.5. Méretcsere szolgáltatás
Amennyiben a Felhasználó tévedésből hibás méretű terméket rendelt, a Szolgáltató vállalja, hogy a termék visszaküldését követően elkészíti a terméket az újból megjelölt, helyes méretben, mely esetben a Felhasználónak kizárólag a postaköltséget kell kifizetnie. Amennyiben méret vagy fazonmódosítás miatt az újból megrendelt, javított méretű megrendelt termék vételára magasabb, mint a visszaküldött, hibás méretűtermék vételára, abban az esetben a Felhasználónak a postaköltségen felül kizárólag a két termék különbözetének összegét kell kifizetnie.
12.6. Elállási jog
12.6.1. Fogyasztónak minősülő Felhasználó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Szolgáltató webáruházában jellemzően a Felhasználó megrendelésére egyedileg legyártott, a Felhasználó igényeinek megfelelő tulajdonságokkal rendelkező termékeket forgalmaz, így alapesetben ez a jogosultság nem gyakorolható. E termékkörön kívül eső termékek esetében az alábbiak szerint illeti meg az elállási jog a fogyasztónak minősülő Felhasználót.
12.6.2. Az elállási határidő
- a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
- b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi;
- c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
- d) valamint a), b), és c) pontok esetében Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
12.6.3. Ha Felhasználó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére. Az elállási nyilatkozat bármilyen módon megtehető, akár szóban akár írásban.
Felhasználó az elállási jog gyakorlásához felhasználhatja a következő
linken letölthető nyilatkozatmintát is:
► elállási nyilatkozatminta
Illetve annak tartalmát innen kimásolhatja: Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Skipta Hungary Kft.
Postacím:
E-mail: webdivat2021@gmail.com
Alulírott …………………………………………………………………
kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek
adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
A termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
–Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi írásbeli elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és határidőben gyakorolta.
12.6.4. Az elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.
12.6.5. A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés költsége Felhasználót terheli. Az áru visszajuttatása történhet személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes időpont egyeztetés után.
12.6.6. Az elállás elfogadása és az áru visszavétele után az elszámolás megtörténik, legfeljebb az elállás elfogadásától számított 14 napon belül. Elállás esetén Szolgáltató az elállással érintett termék vételárát és a kiszállítás költségét is köteles visszatéríteni Felhasználó részére.
12.6.7. Felhasználó nem gyakorolhatja elállási jogát:-olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak (személyre szabott terméknek minősül a webhelyen kiválasztható, illetve a Felhasználó által más módon meghatározott – feltöltött, körülírva megrendelt – mintávalrendelt, a Felhasználó által kiválasztott típusú, színű, méretű termék megrendelése, mivel ezeket Szolgáltató a megrendelést követően gyártja le a Felhasználó részére); – lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Felhasználó a csomagolást felbontotta (felbontás előtt gyakorolható az elállási jog);- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
12.7. Az elállás joghatásai
12.7.1. Ha Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának beérkezésétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a termék Felhasználóhoz történő fuvarozásának költségét is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Felhasználó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
12.7.2. Felhasználó köteles Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának beérkezésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Felhasználó viseli.
12.7.3. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
- Felelősség kizárása
13.1. A szolgáltatót jogszabály alapján szerződéskötési kötelezettség nem terheli. Szabadon dönt a Felhasználó megrendelésének elfogadásáról vagy visszautasításáról. A Szolgáltató kizárja felelősségét az ebből eredő károkért.
13.2. Szolgáltató nem garantálja, hogy a termék megfelel a Felhasználó által tervezett bármilyen felhasználási célra. A termék leírásában és útmutatójában írtak irányadók a felhasználást illetően, de a konkrét felhasználási körülményekből adódó eltérések miatt a Szolgáltatót nem terheli felelősség.
13.3. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal olyan közvetlen és közvetett károkért, amelyek a webhely rosszhiszemű felhasználásából vagy az internetszolgáltató elérhetetlenné válásából erednek. Szolgáltató nem vonható felelősségre technikai zavarokért, például elektromos vagy számítógépes hálózati kimaradásért. Tekintettel arra, hogy az Internet nyílt, biztonságosnak nem tekinthető hálózat, az elektronikus formában továbbított üzenetek, megrendelések Szolgáltatón kívül eső okból történő megsemmisülése, késedelmes megérkezése, egyéb hibája miatt beálló károk tekintetében Szolgáltatót nem terheli felelősség.
13.4. Szolgáltató a webhely felhasználásának lehetőségét bármikor, indokolás nélkül megszüntetheti az egyes Felhasználók számára, vagy az összes Felhasználóra nézve a webhely üzemeltetésének befejezésével. Ez esetben a már érvényesen leadott megrendeléseket és a Felhasználó egyéb kérelmeit teljesíti, más esetleges következményekért azonban nem felel.
13.5. A webhelyen megjelenített termékek és szolgáltatások képei eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Szolgáltató nem felelős a termékismertetők rajta kívül álló okok miatt, így a gyártó vagy a beszállító miatt szükségessé váló előzetes bejelentés nélküli esetleges változtatásából adódó eltérésekért.
13.6. Szolgáltató a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, az ezekből adódó károkért való felelősségét kizárja.
13.7. A webhelyen található külső hivatkozások követésével letöltött tartalom nem áll Szolgáltató befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a linket Szolgáltató törli vagy módosítja. Az ilyen link használatával megjelenített vagy letöltött tartalmakkal kapcsolatban Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.
- Termékértékelés
14.1. A webhelyen található terméket Felhasználó hozzászólás, valamint pontozás formájában értékelheti. A hozzászólásnak, pontozásnak nem feltétele a webhelyen történő regisztráció.
Hozzászólást bárki beküldhet, Szolgáltató nem vállal felelősséget a közzétett hozzászólások és bejegyzések általa nem felismerhető módon másokat sértő tartalmáért. Szolgáltató nem vállal felelősséget az egyes hozzászólásokban esetlegesen elhelyezett romboló jellegű programok, alkalmazások – például: vírusok, férgek, makrók, továbbá az egyéb, fel nem sorolt programok, alkalmazások – okozta károkért, bár lehetőségeihez mérten mindent megtesz ezek elkerülése, kiszűrése érdekében.
Szolgáltató a hozzászólásokat megjelenítés előtt moderálja.
14.2. Általános rendelkezések, adatvédelem
Felhasználó hozzászólásai közzétételüket követően a többi felhasználó által láthatók oly módon, hogy általuk az adott hozzászóló keresztneve is beazonosítható, az általa hozzászólásában közétett adatok megismerhetőek, így a Felhasználó személyazonossága is beazonosíthatóvá válhat. Ez azonban a Felhasználó saját felelősségi körébe tartozik, az ezzel kapcsolatos következményekért Szolgáltató nem vonható felelősségre.
Felhasználó a hozzászólásait nem teheti közzé más személy vagy jogi személy nevében, valamint ezek nem lehetnek törvénybe ütköző, diszkriminatív, rasszista, gyűlöletkeltő, káros, obszcén vagy vallási, politikai nézetekkel kapcsolatos szövegek, nem sérthetik más személy magánéletét, nem lehetnek sértőek, vagy veszélyeztető hatásúak az azokat esetlegesen elolvasó kiskorúakra nézve. Nem tartalmazhatnak továbbá törvény vagy szerződés által védett tartalmakat, ipari titkokat és szellemi tulajdont sértő, továbbá számítógépes vírusokat terjesztő tartalmakat, illetve olyan tartalmakat, amely alkalmas lehet a Szolgáltató vagy harmadik személy jogainak és érdekeinek a bármilyen formában történő megsértésére.
Felhasználó nem jogosult hozzászólásaival és az általa hozzászólásban feltöltött nem szöveges tartalmakkal ingatlanok, ingóságok vagy szolgáltatások adásvételére vagy reklám elhelyezésére irányuló tevékenységet folytatni, vagy ilyen tevékenységet elősegíteni. Felhasználó hozzászólásai tartalmazhatnak a szövegen kívül egyéb tartalmakat (kép, video, hanganyag, stb.) is, valamint az általa megosztott egyéb tartalmak is tartalmazhatnak ilyet. Kép, mozgókép esetén az nem lehet más személy képmása, illetve tartalom fajtától függetlenül a tartalom nem lehet bármi módon törvénybe ütköző, diszkriminatív, rasszista, gyűlöletkeltő, káros, obszcén, vagy vallási, politikai nézetekkel kapcsolatos, nem sértheti más személy magánéletét, nem sérthet, vagy veszélyeztethet kiskorúakat. Nem tartalmazhat továbbá törvény vagy szerződés által védett tartalmakat, ipari titkokat és szellemi tulajdont sértő, továbbá számítógépes vírusokat terjesztő tartalmakat, illetve olyan tartalmakat, amely alkalmas lehet a Szolgáltató vagy harmadik személy jogainak és érdekeinek a bármilyen formában történő megsértésére.
Felhasználó a magáról adatokat, információkat tartalmazó tartalmak tekintetében jelen feltételek elfogadásával hozzájárul azok oly módon történő közzétételéhez, hogy azok a honlapot használó többi felhasználó számára – tehát nyilvánosan – hozzáférhetőek, láthatók lesznek, és az észlelők által az adott fényképet feltöltő felhasználó neve is beazonosítható,
így a Felhasználó személyazonossága is beazonosíthatóvá válhat. Ez azonban a Felhasználó saját felelősségi körébe tartozik, az ezzel kapcsolatos következményekért Szolgáltató nem vonható felelősségre.
14.3. Közzététel
A webhelyen közzétett hozzászólások a webhely minden látogatója számára látható módon jelennek meg.
A hozzászólás közzétételével a Felhasználó lemond arról, hogy a későbbiekben hozzászólásában foglalt tartalmak felhasználására alapozva anyagi vagy más jellegű követelést támasszon.
A hozzászólások tartalmáért Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal; azonban ha az adott hozzászólás saját érdekét vagy mások jogos érdekeit, illetve közérdeket sért, azt indoklás nélkül törölheti.
Felhasználó kérheti Adatkezelőtől a hozzászólásának törlését.
Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét arra, hogy hozzászólásai megtétele előtt alaposan és körültekintően mérlegelje azt, hogy mit és milyen formában tesz közzé.
Bárki valós személy személyes adatának, a rá vonatkozó ismereteknek az érintett hozzájárulása nélküli közzététele tiltott – és így törlésre kerül –, amennyiben az érintett azokat nem saját maga hozta nyilvánosságra.
A jó ízlést sértő képeket tartalmazó, gyűlöletkeltésre, megfélemlítésre alkalmas hozzászólások, valamint az ilyen témájú weboldalakra mutató linkek szintén tiltottak.
Valós személyt sértő, azt lejárató, illetve olyan, egyértelműen személyhez köthető hozzászólás, amely sértő című vagy tartalmú, nem tehető közzé. Ha egy Felhasználó vagy érintett sérelmezi a róla írt hozzászólást, kérheti annak törlését akkor is, ha az egyébként nem meríti ki a fent tárgyalt feltételeket.
14.4. Moderáció
Szolgáltató a hozzászólásokat előzetesen megvizsgálja és jóváhagyja a közzététel előtt.
Szolgáltató kéri Felhasználótól, hogy ha olyan bejegyzést észlel, amely megítélése szerint jelen feltételek és alapelvek valamelyik pontjába ütközik, a Felhasználó, Szolgáltató, más vagy mások jogát vagy jogos érdekét sérti, esetleg bűncselekmény megvalósulásának gyanúját kelti, vagy egyéb módon
akadályozza a kulturált információcserét, jelezze azt Szolgáltatónak elektronikus levélben.
A weboldalon megjelenő jogsértő hozzászólásokat a Szolgáltató törölheti, vagy kérésre törli. Ilyen hozzászólások lehetnek, amelyek: – a Szolgáltató vagy mások jogait vagy érdekeit sértik, – tartalmuk jogszabályba, vagy jelen feltételekbe ütközik.
Szolgáltató az egyes hozzászólásokat utólag nem szerkeszti, illetve részlegesen sem törli; vagy változatlan formában meghagyja azokat, vagy teljes egészében törli.
14.5. Szellemi tulajdon
Más hozzászólásában megjelenő, szellemi tulajdonnak (műnek, alkotásnak, tudományos vagy egyéb szellemi teljesítménynek) tekinthető tartalmakat csak a jogosult (saját tartalmat közzétevő, szerző) előzetes engedélyével szabad felhasználni.
14.6. Felelősség
A webhelyen elhelyezett közlések a webhelyet látogató Felhasználókból álló közösség tájékoztatását szolgálják, és semmilyen módon nem kötik a Szolgáltatót. A webhelyen elhelyezett egyetlen közlés sem tekinthető szerződési ajánlatnak vagy szerződési ajánlat elfogadásának, illetve jogi vagy szakmai tanácsadásnak.
A hozzászólásért, bejegyzésért annak írója a felelős, azért Szolgáltatót felelősség nem terheli.
14.7. A cikkekre, a hozzászólásokra és a kapcsolatfelvételre vonatkozó egyéb szabályok
A webhelyen megjelenő, Szolgáltató által közzétett cikkeket a szerzői jog szabályai védik, azokat a webhelyen kívül megosztani, illetve azokból idézni csak a forrás feltüntetésével, az idézés szabályainak megfelelően szabad. A megosztás további feltétele, hogy az a tartalom teljes egészében és változatlan formában való átvételével történjen. A webhelyen megjelent cikkek tartalmáért azok szerzői vállalnak felelősséget.
Mindez azon hozzászólásokra is vonatkozik és alkalmazandó, melyekre a tartalmukra tekintettel e rendelkezések értelmezhetők.
Ha Felhasználó olyan hozzászólással találkozik, amely megítélése szerint a jelen feltételek szabályait sérti, vagy adatkezelési, esetleg fogyasztóvédelmi
szabályokat sért, kérjük, e-mail útján küldjön értesítést az info@pamutlabor.hu címre.
- Egyéb rendelkezések
Szolgáltató a webhelyen megrendelés nélkül böngésző Felhasználók tekintetében is fenntartja magának a jogot az ott található tartalmakra vonatkozó jogi védelem és a webhely felhasználására vonatkozó szabályok tekintetében, azok érvényesítésére és megváltoztatására. Erre vonatkozó szabályokat és nyilatkozatokat Felhasználó a webhelyen folyamatosan közzétett jogi nyilatkozatban, jelen ÁSZF-ben és további tájékoztató dokumentumokban érheti el.
- Adatkezelés, adatvédelem
A Szolgáltató által folytatott adatkezelésről az „Adatkezelési tájékoztató” és a „Tájékoztató „sütik” alkalmazásáról” című dokumentumok adnak tájékoztatást.
- Szerződési feltételek módosítása
17.1. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a szerződési feltételeket bármikor előzetes bejelentés és külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa.
17.2. Az egyes megrendelések alapján létrejövő szerződésekre mindig az adott megrendelés végleges – szerződést létrehozó – visszaigazolásához csatolt szerződési feltételek vonatkoznak.
- Irányadó jog, jogviták
18.1. Szerződő Felek kijelentik, hogy jelen szerződési feltételekből eredő jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően, kölcsönösen együttműködve járnak el.
18.2. A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel rendezzék. Amennyiben ez nem vezet
eredményre, Felhasználó a Szolgáltató székhelye szerinti bíróságon, a Kecskeméti Járásbíróságon is megindíthatja a pert.
18.3. Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a következő magyar jogszabályok rendelkezési irányadók:
– AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
– a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
– a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,
– a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
– a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
– a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény,
– az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
– és a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletre.
- Panasz, jogérvényesítés, Szolgáltató feletti felügyelet
19.1. Panasz
19.1.1. Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:
Skipta Hungary Kft.
Székhely: 1037 Budapest Nagymihály u 19
E-mail: webdivat2021@gmail.com
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.
19.1.2. Békéltető testülethez fordulás lehetősége
Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti.
Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor ezen lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.
A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet meg.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
A Fogyasztó magyarországi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában:
Magyarországon a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei megtalálhatók a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 oldalon, valamint itt olvashatók:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Telefon: +36 1 488 2186 Fax: +36 1 488 2186 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Webhely: http://bekeltet.hu
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokról és kötelezettségekről.
19.1.3. Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online vitarendezési eszközét.
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.
Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.
19.1.4. Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó
panaszával a magyarországi lakóhelye szerint illetékes megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A területileg illetékes járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu oldalon.
Felhasználó panaszával fordulhat a Szolgáltató székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatósághoz is:
19.2. Felügyelet
19.2.1. A kereskedelmi hatóság által nyilvántartásba vett tevékenység nyilvántartási száma és a hatóság megnevezése:
4512-7/2019.
A hatóság elérhetőségei:
Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Hatósági Iroda Igazgatási Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.
Postacím: 6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.
Telefon: +36 76 512 215
Fax: +36 76 513 538
E-mail: alt.igazgatas@kecskemet.hu
Webhely: http://kecskemet.hu/?r=2006&l=
19.2.2. Adatkezeléssel kapcsolatos felügyelet: Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit bíróság előtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c. Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5. Telefon: +36 1 391 1400 Fax: +36 1 391 1410 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu Webhely: http://www.naih.hu/
A bírósági út választása esetén a per – az érintett Felhasználó választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.
- Június 30.
Skipta Hungary Kft.